Thursday, 23 May 2013

mak mendera anak

video

rambutku

tak ada keja mlm td..sambil jaga mamat kecik ni..dok belek2 sikat2 rambut dia yg kinting tu. hahahhahaha. agak menarik ni kalau di 'gmbrkan'. hahhahah. ok meh tgk gmbr rambut dia..
 nampak tak lingkaran rambut tu...

blur..

 ini selepas di sikat2..mak ai! tetap kinting gak. bulat2 kat hujung tu. ayah dia siap ckp...nanti nak gunting laa rambut dia. sbb dia geram kat rambut kinting tu..tak serupa dia. hahahhaha. serupa sapa agaknya kan.

tgk tu...kat blkg tu..masih lagi tak lebat rambutnya. 'makan bantal'.

muka selepas mak dia asyik dok hala hp ambik gmbr dia. hahhahahah.

Tuesday, 21 May 2013

tmpt baru

dah dpt surat. mulai 1 jun ni..cik kiah dan 7 org lagi kawan2 dgn rasminya akan bertugas kat jabatan br, jtmk. bkn lagi kat jmsk. hahahahha. happy ke? ermm..agak2 laa kan. kena jugak ada perubahan dalam hidup ni. perubahan yg positif. bkn negatif. ini contoh perubahan yg positif dalam hidup. apa pulak contoh perubahan negatif? hahahahha. apa2 saja laa kan. mls nak mengata kat org. hahhahaha. ok laa...td cik kiah dah melawat lokasi yg dikatakan akan dijadikan bilik kami nanti. meh tgk sikit gmbrnya. ini gmbr sblm dijadikan bilik. mungkin akan gelap dan menggerunkan. kita tgk laa nanti kalau dah dijadikan bilik. mungkin akan jd comei..cun melecun laa pulakkan. mungkin. hahahahah.





Monday, 20 May 2013

buat apa yg kita suka

 buat masa skrg ni..cik kiah malas nak bercerita pasal benda lain. cuma berminat nak bercerita pasal anak2 saja. pasal aidil ismail...skrg ni aidil ismail dah tak gemuk sgt dah..

tgk gmbr ni...kan dah tak berlapis2 sgt dah. dia skrg ni makin aktif. bkn setakat suka melompat..tp skrg ni suka meniarap..berpusing2...bergerak ke depan dan blkg..dan 2 3 hari ni dok gaya2 mcm angkat punggung dan badan. dah bersiap2 nak merangkak laa pulak kot kan. patut pun kan mcm tu. sbb dah 7 bulan dah kan dia. rambut pun dan makin panjang dan sebijik spring dah jd. hahahahahah. penuh bergumpal atas kepala. suka tgk. mcm sapa tah laa..mak dia tak laa bergumpal mcm tu sgt.
ok laa..otak letih dah ni. byk benda nak fikir. serabut sgt rasa. lain kali bila dah tenang..aman damai..cik kiah cerita lagi. :(

Monday, 13 May 2013

wah!!!


baru2 ni cik kiah ada adegan terkejut tergempar terpaksa balik kampung sbb mak cik kiah sakit. 2 kali ulang alik ke unit kecemasan. so..byk hari gak laa cik kiah bermalam kat rumah mak cik kiah. tp cuma kami ber4 saja dlm 1 kelambu dgn 2 kipas. yusuf seperti selalu akan bermalam kat rumah mak ngah dia laa..dgn sepupu sepapat dia. mana mau nak berkepit celah ketiak mak dia kalau kat kampung. lain laa kalau kat rumah alma ni. hahahhahaha. busuk2 pun itu laa tempat yg dituju waktu malam. hahahhaha. knp aidil ismail separa bogel tu? hahahhaha. sbb panas sgt. dok bunyi2...tak nak lena. so kami bogelkan dia. pusing2...sampai laa betul2 dgn kipas...terus terlena. punya nya!

Tuesday, 7 May 2013

angin politik

pening kepala dgn benda2 politik. org tu kata mcm ni..org ni kata mcm ni...lemas...rimas dan menyampah. kita cakap berdentam dentum...ada dpt untung kat mana2? yg penting masing2 ada akal fikiran sendiri..fikir laa sendiri kan...jgn fikir kat diri sendiri tp fikir laa untuk anak2 kita..anak2 kita laa masa depan kita. cer tgk mata anak2 kita...contoh...mata si aidil ismail ni...bulat besar..tak tahu apa pun..nak minta makanan pun tak reti lagi. cer fikir dlm 20 tahun lagi...mcmana kehidupan anak2 kita...tak kisah laa siapa yg jd pemimpin pada masa itu...tp terjaminkah masa depan anak2 kita nanti. kan? itu je yg kita kena fikir. tak kisah laa siapa yg menang dlm pilihanraya...tp selamatkah masa depan anak2 kita nanti. entah laa..ckp nanti dikata pulak bersifat perkauman...berbau politik. tp...cer tgk mata anak2 masing2. then tutup mata sendiri..dan fikir dalam2. apa makna kehidupan utk anak kita dlm 20 tahun akan dtg. dulu2 mak ayah kita selalu fikir nak sekolahkan kita tinggi2..nak bg anak2 pandai...tak nak jd bodoh...tak tau apa kononnya mcm depa. tp skrg ni..kalau fikir betul2 rasanya mak ayah kita tu lagi bijak dr anak2 depa yg bersekolah tinggi ni. itu pendapat cik kiah. masing2 ada otak..boleh fikir sendiri. tak nak terlibat dgn mana2 org politik...isu politik dan sebagainya. :) baik layan gmbr si aidil ismail. budak debab ni.


 tgk tgn ku...ada brp lekuk tu? hahhahahaha.


esok cik kiah ambik cuti khas utk bawa aidil ismail cucuk kat klinik. tp along baru msg..mak cik kiah pun tak sihat juga. masuk hospital. demam terketar2. ptg ni mcm nak balik tgk mak. esok pg bawa aidil cucuk kat klinik kat sg yan saja laa jwbnya. itu planning cik kiah. tak tau laa ayah dia nak kata apa pulak. anak bersama kan. hahaahha. cis! bersama. :)