Saturday, 23 May 2015

Kenangan

Dah lama tak update blog...bz dgn mcm2 masalah. Mls nak cerita kat sini. Tp yg pastinya masalah tu tak laaa berat sgt. Dan telah diselesaikan dgn jayanya. Alhamdulillah. Hari ni cik kiah nak pi tgk anak Sedara bertunang Kat jitra. Teringat masa cik kiah tergedik2 nak kawin dulu. Balik ckp Kat mak...mcmana ni mak...bleh dak 'adik' nak kawin dgn org tu? Hahahahahah. Adik gajah. 
Ingat lg ayat mak cik kiah masa tu...tak tau laaa nak kata. Mak Ikut sj Sbbnya hg yg nak Dok seumur hidup dgn org tu. Hg fikir2 hg lagu mana? 
Cik kiah jwb...Adik rasa ok. 
Mak pun kata klu hg rasa ok...rasa hg sanggup...utk seumur hidup. Kawin laaa. Mak Takpa. 
So...skrg Dah 9 tahun Dah cik kiah kawin. Alhamdulillah. Aman damai. Dan Ada 3 org anak2. Wlpun suamiku tak keja besar...tak hensem...tak kaya. Tp alhamdulillah mampu bertahan lg rumahtangga kami. 
So..klu Dah jodoh tak kemana kan??? Bila fikir2 balik...bagus juga mak cik kiah ckp mcm tu...sampai bila2 pun cik kiah Akan ingat...sbb kawin...cik kiah yg gatai sgt...mak Dah Tanya siap2 hg sanggup ka?? So Dah jwb sanggup kan...kena sanggup laaa sampai bila2 pun kan. Ingat tu. Hahahahaha. 

Tuesday, 5 May 2015

Phineas and ferb

Ok...memperkenalkan...
Ini adalah phineas 

Dan Ini adalah 
Ferb. Hahahhaahh. Cute kan nama depa ni. 

Lamanya tak update

Alasan sbb bz sgt dua tiga menjak ni...bz sbb apa tak tau?? Tp mmg sgt bz la. Kebetulan pg ni Mai awai pulak Kat ofis...Dok langut sj ja dpn pintu ofis ni..nak masuk mls...dan penakut sbb sorang2 kan. Hahahahha. Alasan. Lps tu Dok buat adegan mekap2...selfie2....lyn internet...fb semua. Jom tayang gmbr selfie terlajak ni...
Makcik pakai tudung cap guni pg ni. Hahahahahah. Selfie sambil pendekkan leher yg sememangnya tak brp nampak  sgt. Hahahahha. Cuti byk hari rasa mcm mengantuk sgt Mai keja. Alasan lg. Hahahahahah. Sepanjang jln td nampak byk sgt bendera parti. Fuyoooo...Jgn sampai termenang sepanduk dgn bendera sj noooo. Cik kiah tak minat sgt bab politik ni. Tp sbb Ada laaa bendera parti yg blocking lampu isyarat td...ish!! Menci tau. Klu nak pasang pun tolong laaaa agak2 juga kan...Jgn laaa sampai menghalang Pandangan pulak kan. 
Ok laaa...tak nak ckp bab politik. Menci. Boring. Jom ckp pasai pets yg Ada Kat Rumah cik kiah...
Yg terkini...
Jeng...jeng...cik galah
Ni gmbr yg clear sikit. Dpt 3 ekor. Suamiku balik kampung...menjala. Gigih sgt. Target Dia nak buh dlm aqua. Cantik katanya. Ok laaaa....balik tu terus masuk dlm aqua. Mati sekor...yg dua tu ok. Sihat. Cuma yg sekor tu sepitnya yg tercabut sebelah. Kesian tgk. Selalu dibuli oleh yg sekor lg. Sbr sj laa. Sbb cik galah tu Ada dua ekor...so anak2 cik kiah bg Nama phineas and ferb. Hahahahaha. 
Tak pasti pulak ni phineas atau ferb. Hahahahahah. Tp comei laaa sgt kan. Pd pandangan mataku. Lprnya...tolon.....

Tuesday, 21 April 2015

Mengantuk

Tiap2 hari mcm ni...rasa mengantuk ja. Pelik betul. Hahahahha. Sbb apa ya? Ermmm...si Ismail tu selalu tiap2 mlm Akan terjaga byk kali dan menangis yg tak tau apa puncanya. Dgn mak Dia sekali laaa Akan terjaga berkali2. Sbr sj laaa. Itulah antara cabaran Ada anak2 ni...tak kisah laaaa anak kecik ke anak besar ke...nak kucing ke...tetap Ada cabaran...ish!! Tazkirah lg....boring kan??

Monday, 20 April 2015

Budak Ini pulak

Yg mana satu yg nak cerita kan ni??? Ok...yg ni...
Budak kurus ni...
Comei tp kurus. Harap bulu ja kembang. Tp Dia laaaa yg paling notti. Suka usik yg lain dlm sangkar. 
Tuannya Posa...letih. Lembek. Nak rehat

1 rejab

Selamat Posa sunat kawan2...hari ni mesti ramai yg tgh Posa sunat 1 rejab...barakallah...alhamdulillah...kita masih diberi peluang utk hidup sehari lagi...menikmati 1 rejab. Ingat...tak lama lagi ramadhan pun nak muncul ni ha...Posa Dah ganti semua Dah ke?? Hahahahhah. Eeeee...takut kan...agaknya Dah brp byk laaa dosa kita yg Dah kita buat. Tak muat buku ke apa kan. Hahhahah. Dah...tazkirah sikit2 Dah laaa kan...
Jom lyn gmbr meow2 cik kiah...


Dan Ini pulak gmbr tuannya pg ni...

Sj laaa nak tayang muka sendiri juga pg ni. Tak kuasa nak layan kan?? Hahahahaha. Tgk ja...Jgn lyn lebih2 pulak nooooo. 



Friday, 17 April 2015

Terperasan lebih

Sakitnya tuh di sini...
Tuan kucing...
Dan Ini gmbr kucingnya...
Mana lagi comei?? Tuan kucing atau kucing??? Hahahhaahha. Sakitnya tuh di sini...