Wednesday, 28 January 2015

Gotong royong

Hari ni cik kiah terlibat dgn gotong royong politeknik. Best. Pg2 start dgn acara Ini...


Panas kan bdn. Tp cik kiah jd tukang tgk sj. Mls nak join goyang2 bdn sbb kaki cik kiah tak ok lg. alasaaaaan la sgt kan. Hahahahahah. Ok laaaa. Lps tu br laaa Ada adegan gotong royong Kat ofis. Cer teka cik kiah terlibat Kat bahagian mana? Hahahahha. 


Hahahahaha. Bleh caya tak???? What??? Ajk surau???? Hahhahahaha. Ok2...percayalaaaaaaaa.
Mula2 tu keadaan surau tu mcm ni...


Keadaan kabinet tempat Simpan telekung...surau staf ni. Hahahahaha.


Tuala yg bergantungan....


Sabun makcik cleaner dan sabun pengguna surau...


Rak yg tak nampak sgt kegunaannya...dan satu cermin besar yg tersandar tepi dinding. Ermmm...agak tak menarik. Lantai tile tu kotor dan mcm Ada bau. So td...cik kiah dpt bantuan dr student kesayangan utk tolong cantikkan surau. Hahahaha. Ok...Ini laaa adegan lepas tu...


Kemas dan menarikkan???



Student tlg paku dan gantungkan cermin. Kemas hasil kerjanya. Suka. Surau Dah jd kemas...cantik dan lebih wangi. Tq student2 cik kiah yg disayangi sbb tlg buatkan semua ni...utk lecturer depa yg suka selfie ni....

Cik teleang....






Saturday, 24 January 2015

Sgt obses dgn buih


Suamiku br beli 'gajet' br utk budak merah ni...maka budak merah ni jd sgt obses dgn gajet br ni. Nak main dgn buih2 ni. Bertambah payah laaa cik kiah nak ambik gmbr Dia ni...terlajak aktif. Hahahahha. Suamiku kata tak bleh pasang selalu kot buih ni...takut cik merah ni letih. Sbb Dok aktif main buih sgt kan. 


Tak nampak pun cantik tang mana buih ni...tp nampak laa Ikan suka sgt main Kat buih tu....itu ja laaa. 


Friday, 23 January 2015

Jerawat!!!


Ish!! Jerawat besar br muncul Kat muka cik kiah. Geramnya tgk. Dah laa besar...sakit pulak tu. Ish!!! Nak kata jerawat galak...Dah 4 Siri Dah ni rasa mcm tak dan kot nak galak. Hahahah. Bkn masa Dah kot. Hahahah. 

Tuesday, 20 January 2015

Friday, 16 January 2015

Montok

Jambu

Apakah definisi sebenar bg perkataan minah jambu?? Hahahahha

Jambu tak makcik hari ni? Hahahahaha. Tgh merana sakit jari kaki. Tp Masih boleh senyum dan selfie lg sblm balik keja. Pdhal keja Ada belambak lg ni. Mai tgk klu tak caya...sememeh meja. Sama serabut mcm tuan meja. Hahahahaha. Mcm2 benda Ada Kat meja. Keja yg tak siap...keja yg patutnya siap...keja yg tak start lg...keja yg Dah start. Adeh!!! Bila laa nak pencen??? Hahahahaha. Sbr laaa wahai hati...Dah Ini laaa sumber rezeki cik kiah nak sara keluarga. Nak besarkan anak2. So kena laaa buat sehabis baik. Sehabis baik pd pendpt cik kiah laa kan...Ikut kemampuan cik kiah. Mesti org lain tgk...ek eleeeeeh!!! Mcm tu je mampu buat! Harap selfie je rajin!!! 

Biru jari kakiku


Argh!!! Sakit betoi. Biru lebam jd Kat jari kaki sbb cik kiah terlanggar tiang Kat bilik. Sakit sgt. Bengkak. Adeh!!! Cemerkap mcm ni laaa jdnya. Mcmana nak balik pakai kasut tinggi ni??? Tak comei laaa sat lg. hahahahahah. 

Wednesday, 14 January 2015

Bersyukur dgn apa yg ada


Sebenarnya kdg2 kita tak sedar tuhan Dah berikan yg terbaik utk kita. Alhamdulillah...syukur sgt dgn apa yg tuhan dah bg. 

Lain mcm


Nampak mcm org lain ja kan...hahahahaha. Mcm pelik ja kan. Pucat ja nampak. Knp? 
Cik kiah pun tak pasti why...why??? Hahhahahaha. Bengong seketika. Penin lalat. Hari ni cik kiah start Posa ganti. Eh!!! Knp tak start khamis atau isnin??? Sbb....sbb apa ya??? Tak tau la. Tiba2 rasa mcm nak Posa hari ni. Dah lama Dok berkonon ja nak start Posa. Lps tu tak jd. Asyik Ada masalah ja. Harap2 hari ni ok sampai ptg...dan begitu laaa juga harapannya esok dan esok lg. tak boleh tangguh2...mana la tau apa2 jd Kat cik kiah...

Objek br Kat ofis cik kiah


Ciwi ni...ciwi tau tak apa? Hahhahah. Org utara tau laaa ciwi tu apa. Masuk2 ofis pg ni lps cuti dr hari jumaat utk uruskan anak2 Kat Rumah...tgk2 Dah Ada benda br ni Kat meja ofis. Wah!!!! Hahahahha. Objek besar harta kerajaan ni. Best2!!! Yg blkg tu yg lama...yg br yg dpn tu yg agak besar tu. Br tgh setting kot. Cik kiah pun tak pasti sbb cik kiah pun br muncul ni. Hahahahahah. 

Monday, 12 January 2015

Angin tak ok

Cik kiah tak Ada mood nak buat apa pun. Tgk fb pun boring...nak ambik gmbr pets pun boring. Tadak mood. Amat2 tak ok. Knp ya? Entah laaa...tak dpt nak cerita Kat sini. 

Friday, 9 January 2015

Sepasang


Sepasang teruna dan dara...Dah besar. 

Si dara yg amat suka ckp byk. Mcm2 benda nak ckp...nak lapor. Nak ulas...nak komen. Sentiasa ja Ada idea yg bkn2. Itu laaaa zulaikha. Yusuf tak byk cakap mcm zulaikha. Kdg2 bleh terkeluar soalan yg bkn2 dr Dia ni. Amat Bahaya. 



Thursday, 8 January 2015

Mulut Ikan kelisa merah

Kisahnya...lps cik kiah beli cik merah...Ada org Tanya...jenis Senduk ke? Hahahahha. Cik kiah pun tak perasan Senduk ke apa...lps tu terus google...study bab Senduk kelisa pulak...Senduk tu rupanya jenis spoon head. Mcm melengkung sikit dkt dgn Mulut tu. 
Kan bila tgk betul2 gmbr cik merah Kat atas tu nampak mcm melengkung sikit Kat bahagian atas mata tu sblm Mulut Ikan tu. Katanya mmg kebanyakan kelisa merah mempunyai genetic spoon head. Dan kdg2 mmg org nak sgt pun jenis spoon head ni. Cik kiah dan Suami tak kisah sgt pun...pd mata kami cik merah ni amat cantik. Hahahahha. Di mata kami la. 
Lps tu br2 ni Ada pulak yg tegur gmbr cik merah...Mulut tu mmg mcm tu ke? Org tu kata cik merah tu jenis plj! Hahahahha. Menda laaa pulak plj ni? Cik kiah penah dgr pjj sj. Plj??? Hahhahahaha. Terus Tanya...plj tu apa? Dia pun tunjuk laa...

Org tu kata Mulut Ikan yg plj ni muncung yg bawah tu terlebih dr yg atas. Berdasarkan gmbr yg Dia tunjuk ni...Mulut Ikan tu tak rapat. Ternganga sikit. Agak Seksi. Mcm Angelina Jolie laaa pulak kan. Hahhahahaha. Itu Ikan Dia laaa kot kan. Sbb Dia minta pendpt otai2...mcmana nak buat kalau Ikan kelisa jd Mulut plj ni...so Ada yg sarankan kena bg mkn lebih kerap pada Ikan yg jd plj ni. Kdg2 dgn bg mkn lebih kerap Akan memulihkan semula Mulut plj ni. Hahahahha. Well...persoalan skrg ni...adakah cik merah cik kiah pun bermulut plj? 


Ini gmbr terbaru cik merah. Tak tau laa nak kata cik merah ni plj ke tak. Hahahahha. Nampak cantik comei cute ja cik kiah tgk. Hahahahha. Harap2 cik merah ni tak plj laaa kan. 




Dimata cik kiah...cik merah ni cantikkkk sgt. Cute. Body yg pjg...tak buntal sgt...slim molek ja. Ekor yg lebar...sirip yg besar...cantik sgt. Indahnya ciptaan Allah...

Bila boring

Punah semuanya...hahahahahha

Tudung


Lwk tgk kaler tudung hari ni...tp buat bodoh ja laa...pakai ja. Hahahhahah

Wednesday, 7 January 2015

Tumpang lalu...


Dengan lampu merah...ngantuknya cik kiah...

Apa yang Ada?

Kalau bab Ikan ni...mmg suamiku laaa yg menggila...cik kiah tukang sokong ja. Kat Rumah tu start dgn Ikan guppy...mula tu alasan utk anak2. Lps tu suamiku beli yg Ini

Beli dr sepupu Dia...lps tu br laaa melarat beli yg Ini...

Lps tu skrg ni menggila beli 'kawan2' utk kelisa tu...kelah...lampam...dan Ikan Ini...





Tak tau apa Nama Ikan ni. Tp cik kiah pun suka tgk. Cantik. Vogue!!! Hahahahha. Skrg ni Dah Ada 4 ekor Ikan ni yg di letak sekali dgn cik merah. Cute...

Nasihat & menangis

Cik kiah mmg kalah kalau bab2 nak menasihat org lain ke arah kebaikan. Gagal selalu...sbb cik kiah ni bknnya jenis yg ala2 baik sgt...Sopan santun sgt...jenis kuat agama sgt...maksum...hahahah...tgk??? Tetap Ada ayat maksum. Sbr sj laaa kan. Pg td berlaku adegan pelajar Mai jumpa pa...pa tu ialah cik kiah...dan hasilnya...

Student tu nangis...dgn pa Dia sekali pun menangis. Hahahahaha. Sbr sj laaa kan. Kalau nasihat bab keluarga...sure teringat Kat mak Bapa cik kiah di kampung...lps tu airmata pun auto sj keluar. Entahblaaa...jiwa muda sama mcm cik kiah dulu2...tak fikir ttg masa depan...bila Mak Bapa kita Dah Tua nanti agaknya siapa laaa yg boleh di Harap utk jaga depa kan...kalau kita tak boleh menjadi harapan depa dr kita muda lagi. Mai Dah loghat utara Dia. Hahhahahaha. 

Siapa kita?

Cik kiah bz...dua tiga menjak ni...byk keja yg Perlu di siapkan. Kalau boleh tambah lg tgn ni...nak ja tambah lg 2 atau 3 pasang tgn. Hahahahha. Tp kalau tmbh tgn kena juga tmbh part lain mcm otak dan mata...otak utk fikir yg nak kena buat...mata utk tgk. Dan byk lg kena tmbh Supaya bleh buat keja. Maksudnya apa??? Buat ja laaa setakat kemampuan yg Ada ni...usaha utk buat juga. Mcm kwn cik kiah tempek Kat wall Dia ni...

Menarikkan??? Mmg betul pun...bila dlm keadaan terpaksa....kita Akan boleh lakukan tp dgn izin Allah. Kena ingat juga...apa yg baik tu dr Allah. Allah Akan bg apa yg sepatutnya kita dpt...tp kena usaha laaa kan...

Monday, 5 January 2015

Kita lain org lain...



Berhabuknya...hijau kotornya air!!! Hahhahaha. Pucat ja kaler Ikan. Perasan la tu kata cantik sgt. Well...Ikut mata masing2 laaa kan. Dah Nama pun Ikan tu cik kiah punya kan...Dah tentu laaa cik kiah Akan kata cantik gila Ikan aku!!! Hahahahha. Apa nak cerita ni sebenarnya?? Ermmm...pada pendpt cik kiah laaa kan...Ikan cik kiah laaa paling comei...kucing cik kiah laaa paling gebu...anak2 cik kiah laaa paling cute...apa lg ya...kampung cik kiah laaa paling cantik...Ada laut...Ada bukit...gunung...air terjun. Lawa!!! Org kampung cik kiah laaa paling baik...suku sakat cik kiah laaa paling comei...paling baik. Hahahahha. Merepek Dah ni...mana  laaa Ada org yg perfect sgt dlm dunia ni zaman skrg ni...tak adanya unsur2 paling2 ni. Paling jahat Ada. Paling baik...maasum sgt tu wujud lg ke zaman skrg ni??? Bleh caya ke?? Hahhahaha. Tp terpulang Kat diri masing2 laaa kan. 

Sunday, 4 January 2015

Ini malam







Lampu putih utk snap pic sj. Suka pulak tgk Ikan ni dgn lampu putih. Mendamaikan. Sejuk mata tgk...cik kiah penat hari ni...nak tidur. Esok keja....keja