Thursday 31 March 2011

kalau dpt...

cik kiah teringin nak luahkan apa yg terpendam lama disudut hati ni. kalau dpt dh44..adakah kita akan melakukan tugas dgn sewajarnya utk dh44. bukannya apa...cik kiah dok tgk2...bkn sekali dua..tp byk kali dah. selama bekerja ni...ada pernah cik kiah tgk..org yg sepatutnya menjalankan tugas DH44..tetapi acap kali mengelak utk melakukannya. yg selalu tak buat tu adalah seperti...masuk meeting sbg DH44, menyertai kursus, bengkel atau seminat sbg DH44. kenapa ye? cik kiah selama kerja ni jarang menolak jika org minta pi kursus atau mesyuarat. sbb apa ye. sbb suka juga sekali sekala dpt keluar jln2. boring gak dok kat poli je memanjang. alasan yg selalu org bg kalau tak nak join...payah nak tinggal anak...anak2 sekolah...payah laa. tak ada org nak urus. ermmm...teringat kata kaunselor masa cik kiah pi kursus hari tu...masa dok bercinta ni dia galakkan pasangan bercinta utk sama2 tgk slip gaji dan fail meja masing2. bknnya apa supaya bakal pasangan kita tu tau siap2 dah gaji kita ni berapa...bidang tugas kita ni apa. supaya tak timbul masalah kemudian hari. cakap senang laa kan. cik kiah tak ada lagi anak2 yg bersekolah rendah...sekolah menengah. mungkin susah kot nak tinggal. siapa nak uruskan makan minum..pakai depa. tu laaa pentingnya kerja sama. tu laa pentingnya peranan suami pula. suami bkn setakat bg benih je...buat anak. kena laa juga sama2 jaga anak. jgn bg alasan pulak...suami tak reti. dah tu apa yg dia reti. reti hayun je? kan dah kena. boring betul. alasan ni memanjang bleh bagi. tgk2 org lain pula kena pikul beban tugas kita. time org lain sakit tak dpt buat kerja..pandai pula jd reporter...pi report kat org atas. mengata kat blkg. bagus punya ayat...time diri sendiri bg beban kat org...tak sedar pula. bg cik kiah senang je...bak kata kaunselor tu...aku terima...aku pasrah...aku rela...aku redha. br hati jd tenang.

1 comment:

  1. jgnle gitu cik kiah....kecewa ka....takpa2....apa2 pun tunggu surat tu dulu....mana tau rezki k kiah....rezki tu ada ....cuma cepat atau lambat ja kan.....aku terima ...aku redha....aku pasrah......

    ReplyDelete