Friday 26 August 2011

cerita lawak kakak kj

Dear staffs,

Nak citer sikit.....peraturan adalah penting utk jaga keselamatan ....termasuklah peraturan di jalan raya. Jadi bila lampu merah kita kena berhenti.
Tapi cuba pikirlah....kalau tak de kereta kiri, kanan dan depan you rasa macam mana nak tunggu sampai ½ minit. So apa yg berlaku pagi tadi saya keluar jam 7.10.
Lampu trafik... merah... saya teruslah sebab tak de kereta nak langgut tunggu shingga hijau rasa sgt2 tak praktikal. Tuan/puan rasa peraturan ketika dan masa itu sesuai tak.....tak sesuai langsung pihak berkuasa kenalah pikir utk guna sensor ke atau setkan lampu tu berkelip-kelip kuning...tanda berhati-hati tapi x de kereta boleh jalanlah.
Nak jadi citer...... saya kena ditahan polis sebaik saje lepas lampu merah. “ Tuan minta maaf tuan......”,saya.  “ Jangan buat macam ni, ops jalan cikgu nanti kena rm300 ....”, polis.
Alhamdulillah saya selamat tak kena saman – duit tu boleh jadi duit rayalah.....hehehe.

So the moral of the story kita kenalah ikut peraturan, baik di jalanraya atau apa saje......asalkan ianya tidak mensyirikkan Allah.
Ohhh.. kalau kita nak minta ubah sensor tu pagi-pagi berkelip kuning kat siapa ye.......

No comments:

Post a Comment